unutulmaması gereken komutlar for radware

şimdi gençler bu ubuntu illeitnin sonunda gece 3 de de olsa problemini çözmüş bulunuyorum sadece bir $ işareti yüzünden bir buçuk saattir ugraşıyorum.
ilk olarak eğer şu hataları alıyorsanız ve hiçbir komutunuz çalışmıyorsa mesela ls, cd, nano, make, sudo etc. muhtemelen bashrc dosyasında bir yolu yanlış tanımlamışsınızdır. oynamayın o dosyalarla desemde oynamak zorunda oldugunuzu biliyorum. peki burda benim yaptığım hata şuydu

export PATH =/home/oa/rw_current/bin

yazıp execute ettim buda bilgisayarın bin dosyalarında karışmaya enden oldu. dogru olansa şöyle yazmakmış :

export PATH=$PATH: /home/oa/.....
   
burada ki önemli nokta $ve ikinci path in tanımı.
tabi bunu nasıl düzelteceksini hiçbir dosyanbın içine girmenize izin vermiyoır root da olamıyorsunuz. o zaman herhangi bir düzenleyiciyle .bashrc dosyasını açıyorsunuz ve bu yazdığınız komutu düzeltiyorsunuz. ben alışkın oldugumdan düzenleyici olarak emacs23 kullanıyorum ama tab ibaşka programlarda kullanılabilir.

eğer Path i düzgün tanımlarsan programı her yerden çağırabilirsin.

bir de bu bana not : radware package kurarken hiçbirşeyiyle oynama en başındna tüm lib leri kur fazlası olsu neksiği olmasın f77 yi açmana gerek yok. daha sonra make install dan sonra
.bashrc dosyasının içine source tanımla şöyle ki:

source /home/buraya radware.bashrc nin yolunu yaz /radware.bashrc

kaydet ve execute et (source .bashrc yazman yeterli execute için)

sonra yukarıdaki gibi path tanımla yine .bashrc dosyasının içine

her değişiklikten sonra execute etmeyi unutma.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bok böceğinin hikayesi.

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar