bok böceğinin hikayesi.

bir varmış bir yokmuş bir gün bok böceği er adam aramaya karar vermiş artık evlenmek istiyormuş. Neyse gel zaman git zaman düşmüş yollara. ilk olarak bir çobanla karşılaşmış çoban nereye gidersin böyle bok böcüğü demiş, bok böcüğü kızmış sen bana bok böcüğü diyemezsin demiş, tamam demiş çoban ne diyeyim, saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın diyeceksin demiş. tamam demiş çoban söyle bakalım saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın nereye gidersin demiş. bok böcüğü de er adam ararım demiş. çoban ben olurum senin erin demiş, dur bakalım demiş bok böcüğü beni neyle döversin evlenirsek, çoban bakınmış etrafına seni sopamla döverim demiş. olmaz demiş bok böcüğü o sopa çok büyük ben dayanamam ona demiş, ve yoluna devam etmiş. derken dere tepe düz gitmiş bir arpa boyu yol gitmiş, bokböcüğü fare ye rastlamış fare nereye gidersin bok böcüğü demiş. bok böcüğü yine kızmış bok böcüğü değil saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın diyeceksin bana demiş. tamam demiş fare, nere gidersin saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın diye sormuş. bok böcüğü de söyleyivermiş hemen er adam ararım evlenmek için koca ararım demiş. fare de benimle evlen demiş, bok böcüğü olur ama beni neyle döversin diye sormuş fare hemen yanıtlamış kuyruğumun püsküllü ucuyla döverim kıyamam ben sana demiş. çok begenmiş bu cevabı bok böcüğü hemen evlenmişler. bir gün akşama ekmek yapmak için fare değirmene gitmiş un çalmaya, bok böcüğü de bir ceviz kabuğunu sırtlanmış su dolmaya gitmiş öküz çukuruna.öküz çukuru da kocamanmış bok böcüğüne göre öküzün ayağı kadar büyük ve derinmiş çukur. derken bok bözüğü su dolacam derken öküz çukuruna düşüvermiş. seslenmiş seslenmiş duyan olmamış sonra ordan atlılar geçiyormus, bunu duyan bok böcüğü seslenmiş hemen. hey atlılar atlılar gayganacılar gazcılar, bizim sülü beyi görürseniz,saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın öküz çukuruna düşmüş çıkamamış deyiverin diye bağırmış .bunu duyan atlılar sesin nerden geldiğini anlayamamışlar ve  yollarına devam etmişler. değirmene geldiklerin de kendi aralarında konuşurken biri bize seslendi ey atlılar atlılar gayganacılar gazcılar dedi, bizim sülü beyi görürseniz saçı uzun sellen kadın kendi küççük hükmü büyük gelin kadın öküz çukuruna düşmüş çıkamamış deyiverin dedi demişler. fare bu konuşulanları duymuş tabi hemen anlamış bok böcüğünün öküz çukuruna düştüğünü, kurtarmaya gitmiş hemen karısını koşa koşa, bok böcüğü kızmış tabi çok geç kaldı diye uzat elini çıkarayım seni demiş fare bok böcüğü cevap vermiş yok ben sana küslengecim, fare bir daha uzatmış kuyrugunu tut da çıkarayım seni demiş yok çok geç geldin ben sana küslengecim demiş yine bok böcüğü bir değil iki değil artık farenin de sabrı taşmış tabi. bende sana deplengecim o zaman demiş depmiş kumu böceğin üstüne böylece bok böceği ölmüş fare de mutlu bir hayat sürmüş.

neymiş fazla trip atmayacaksın. :D biz babannemizden böyle gördük !

Yorumlar

  1. Slm. Bu hikayeyi bende dinlemiştim nenemden. Adanada yaşıyorum. 45 yaşındayım. Siz nereden öğrendiniz. Nerede hangi şehirde öğrendiniz. Merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben bu hikayeyi Konya da duydum, çocuklugmuzdan beri anlatırdı rahmetli.

    YanıtlaSil
  3. Ben Nevsehirliyim,babaannemden cok dinlemistim bu meteli(masal).Buyuk bir kismini unutmustum,sayenizde hatirladim.Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ananem manav türkü balikesir yoresinden duyduk sonu ayni bitiyor ama farkliliklar var. Beni neyle doversin kismini hic duymadik bok boceginin
    kendini tanitmasi da boyu uzun bombal kadin saçi uzun sandal kadin mercan şifa gözlü bürümücekli bürcen kadin benim adim seklinde. İlk rastladigi kedi sonra kopek sonra fare. Farenin adi Süreyya Bey. Okuz cukuruna dusup cagirdigi atlilara da soyle sesleniyor. Hey atlilar atlilar yakasi bitliler, paçasi boklular. degirmene varasiniz sureyya beyi goresiniz. Burumcekli bürcen kadin suya dustu cikamayip duru diyesiniz.

    YanıtlaSil
  5. Pertev Naili Boratav' in Evvel Zaman İçinde adlı kitabında bu ve buna benzer birsürü masal var okumaya doyamazsınız, sizi küçüklüğünüze götürüyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar