hayatı değiştiren anlardan biri

bir kış akşamı can sıkıntısıyla bilgisayarın başına oturdum ama çok sıkılmıştım artık. hafta sonuydu büyük ihtimalle ve ben yurttan dışarıya çıkmamıştım. oda arkadaşım bir mühendislik öğrencisi olduğu için staj yapacak yer arıyordu internetten firmalara bakıyordu. bende ne yapsam diye bakınırken bakayım dedim belki bende yaz için staj filan bulurum. zorunlu stajım yokdu temel bilim okuduğum için. ve google amcaya intern in physics, summer intern physics gibi key wordler yazarak aramaya başladım. tabi ki bir staj bulamadım bana uygun zaten daha 2. sınıftaydım pek bir fizik bildiğimde söylenemezdi. staj bulamadım ama yaz okulu buldum bir sürü o zamana kadar uluslar arası yaz okullarından haberim yok. çok da ilgili ve başarılı bir öğrenci değilim zaten daha beni çok çeken bir alan bulamamışım fizikde herşey soyut. neyse baktım bir sürü yaz okulu var baktım başvuru koşullarında birşey yok gibi. neden başvurmayayım diyip o akşam 3 tane yaz okuluna başvurdum cv mi gönderdim mailler attım ve bu işlemler toplamda 2 3 saatimi filan aldı. yaptığım bütün başvurularda yurtdışında, daha önce hiç yurtdışına da çıkmamıştım. neyse sonra uyudum sıkıntımda geçti tabi ben normal hayatıma devam ettim unuttum başvuruları zaten olmaz diyerek çok rahat başvurmuştum. derken bir gün bir mail geldi işte yaz okuluna kabul edildiniz. yaz okulu ücretini onlar karşılıyor yol masrafları benden finlandia da. tabi benim buna inanmam uzun sürdü, neyse aradım aileme haber verdim ne zaman başvurdun neden bize söylemedin nasıl gideceksin daha 20 yaşındasın filan bir sürü şey söylediler. ama ben şoktayım hala, dedim ben gideceğim zaten daha 1 bçk 2 ay var yaz okulunun başlamasına o zamana kadar ikna ederim ailemi. gel zaman git zaman hiç aklımda yokken bir anda finlandiaya gittim yaz okuluna acayip iyi arkadaşlar edindim. fiziğin şimdiki çalıştığım alanını orda öğrendim, kalacak yerim yok diye isveçe gittim oraları da gezdim bir hayli sonra cebimde beş kuruş kalmadan geri döndüm. bu arada ciddi anlamda beş kuruş kalmamıştı dönünce otobüs biletimi bile aileme internetten aldırttım, telefonumun şarjı yok tamamen kapalı ve hava alanından esenler otogarına gitmek içinde son 5 liramı harcadım. 

gelelim bunun benim hayatımı nasıl değiştirdiğine. finlandiaya bu kadar kolay gidip gelince dedim ki ee ben niye yazlarımı burda evde boş boş oturarak geçiriyorum ki. boşboş derken zaten kendi okulumun yaz okuluna kalıyorum geri kalan bir buçuk ay evdeyim. başladım her yıl başvuru yapmaya ve burs istemeye. böylece hollanda ya da gittim. hatta ordan güzel paralar elde edince hollanda yaz okulu sayesinde italy ve ispanyayı da gezdim. tabi bu arada fizikde de ne yapmak istediğime karar verdim.

bakıyorum şimdi başvuru belgelerimi hazırlarken, o akşam çok sıkılıp yaz okulu staj araştırmasaydım şimdi boş olacaktı hazırladığım başvurularda ki başarılar ve bilimsel etkinlikler kısmı. yani bazen sıkılmak iyi birşeydir yeni şeyler yapmanızı sağlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bok böceğinin hikayesi.

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar