"Okul, genç beyinlere insanlığa saygıyı, millet ve ülkeye sevgiyi, bağımsızlık onurunu öğretir"di bir zamanlar

Okul, genç beyinlere insanlığa saygıyı, millet ve ülkeye sevgiyi, bağımsızlık onurunu öğretir. tabii ki bu söz ulu önder mustafa kemal atatürk e ait. bu sözünü daha önce duymamıştım duysam da ne ütopik dersim zaten.tarih ödevimi yaparken devletçiliğin sosyalizm ve kapitalizmden farklarını anlamaya çalışırken okudum bu sözü.
benim okulum benim okullarım belki de, hiç öğretmediler yada öğretemediler insanlığa saygıyı. insan olduğu için saygı göstermeyip kıyafetleri nedeniyle yargıladılar insanları yada seçimleri yüzünden. bizim okullarımızın bazıları sakalı küpeyi bazıları başörtüsünü bazıları, özel seçimlerimizi yasakladı. insanlığımıza saygı duyamadılar çoğunlukla. saygı duysalar bu kadar düşünce kavgaları bu kadar uzaklaştırmalar olur muydu ?
benim okullarım millet ve ülkeye sevgiyi her sınıfa astıkları atatürk ve türk bayrağıyla aşılamaya çalıştılar. bir yandan da batıyı avrupa yı överek ne kadar zavallı bir ülke olduğumuzu söyleyerek ülkemizi milletimizi sevmemeyi öğrettiler. beyin göçüne yol açtılar ta küçüklükten aklımıza soktular batı iyidir batı cicidir batı zengindir diyerek. hiçbiri ülkende oku ülkene çalış ülken kazansın kendi ürünlerini al milletin kazansın demedi, özellikle bu zamanlar kimse demiyor. bir zamanlar kutladığımız yerli malı haftası dahi kutlanmıyor artık. benim okullarım bana özenti olmayı öğretti. ithal iyidir dedi. kendi milletimin ve ülkemin kazanmasını engelledi.
bağımsızlık onuru ??? anlamını dahi öğretmedi okullarım bana. zengine gelir seviyesi yüksek ülkelere bağımsızlığımızı peşkeş çekmeyi öğrettiler. ben belirlediğin landa yaşarım yeter ki orada yaşayayım dedirttiler. kendi başımıza boynumuzu düzletemediğimizi öğrettiler bize. ımf ye muhtaç olduğumuzu. muhtaç olduğumuz kudretin damarlarımızdaki asil kandan çok para cash money olduğunu öğrettiler. bağımlı olduğumuz halde nasıl bağımsızmış gibi nutuk atabileceğimizi öğrendik. kongrelerde büyük abilerimize karşı çıkıp sonra yine ayaklarına paspas olmayı öğrendik son zamanlarda da.

Okul, genç beyinlere insanlığa saygıyı, millet ve ülkeye sevgiyi, bağımsızlık onurunu öğretir. 'miş bir zamanlar. tekrar o zamanlara döner miyiz bilmiyorum o zamanlarda hiç yaşadık mı ne zaman kaybettik bu okulları neydi kopma noktası bunları da bilmiyorum ama öğrendikçe paylaşacağım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bok böceğinin hikayesi.

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar