karantina

Hello karantina gunleriniz nasil geciyor bakalim ?
Ben kendi surecimi anlatayim, ilk olarak ben bu karantina zimbirtilari baslamadan ve olaylar buyumeden saddece italya da universiteler tatil omusken, almanya fransa isvec turkiye kendi hallerinde takilirken 8 martta almanaya ya deneye gittim. Neden böyle birsey yaptim cunku bunun bu kadar buyuyecegini dusunmemistim. yine de gitmedene önce ne olur ne olmaz diyerek eve baya yiyecek alisverisi yapmistim.dezenfektanlari zaten subat ayinin sonu gibi aldim bir köseye koydum. Bu aralar yaptigim en zekice islerden biri buydu bence.
Neyse biraz korka tirsa birazda heyecanla almanya da deneye gittitm, corona sakalari havalar da ucusuyor tabi ki. kucucuk bir kontrol odasinda 10 kisi oldugumuz oluyor kampusten disari cok cikmiyoruz, sadece aksam yemeklerine disari ciktik fln hayat guzel bir yandanda haberleri takip ediyoruz. Ama hala ciddi degiliz, ta ki ispanya kapilari kapatana kadar, noluyor ya kendi ulkemize de giremicez mi demeye fln basladik, tek tesellimiz isvecin farkli bri politika izliyor olusu.
Cuma gunu benim almanya görevlendirmem bitiyor yani normalde cuma gunu isvece gelmem gerekiyor, ama bir yandan da ablam hollanda da 4 saatlik mesafede onu da cok göresim var tam en son yazin görusmusuz. Dedim ya haftasonu bizimkiler bir karar almaz ben birdeamsterdama gideyim, cunku zaten hastalik bulastiysa bulasmistir simdiye kadar bri semptom da göstermiyorum, normal hayatima devam ediyorum. semptom yoksa bulastirmada yoktur dedim Amsterdam da gittim, orda da hayat guzel, kucuk soklar yasadim misal danimarkanin kapilari kapatmasi ve benim ucagimin copenhag aktarmali olmasi gibi. neyse ki 50 euro ya direk isvec ucagina degistirdim ucagimi. Amstardam da kucuk bir parti verdi ablam 25 kisilik fln baya artik virus gel beni bul diye bagiriyorum sanki, virus yayilmaya basladigindan beri iki ucak bir tren uc ulke geziyorum.
Mantigim da bana birsey olmaz degil, bana zaten birsey olacak olacaksa hemen olsun da kurtulayim beklemekten. cunku herkes bu hastaliga bagisiklik kazanacak illa ki en azindan kalabaliga kalmadan hizlica olsun bitsin.
Sonucta pazar aksami korka tirsa stockholm e döndum, ucak full, hollanda da yasayan tum isvecliler kesin donus yapiyor sanki , buyuk ucak herkesin 5 valizi fln var.
Tabii ki geldim, gelmeden zaten bana karantina haberi gelmisti 14 gun okula gelemezsin diye , dedim okey sorun yok evden yavas yavas calisirim ne zamandir yapmak istediklerim vardi onlari yaparim fln.
Bu arada  16 mart pazartesi karantinamin birinci gunu, 15 martta gece eve varidm zaten.
Isvecte okullar ahla acik, bu arad avrupa ulkelerinin %60 i sinirlarini kapatmis, tukriye herkese sinirlarini kapatmis, turkiyede ki vaka sayisi 20 lerde yani kontrol altinda, isvecte coktan 1000 i gecmis, genclere test yapilmiyor, hasta ve risk durumundakilere testler yapiliyor.

Pazartesi Karantina 1. gun de malesef karantinaya uymadim, cunku evde birsuru sey yok, mecburen markete eczaneye cikicam. online alisveris yapsam ne zaman gelecegi belli degil. Neyse insanlarin az oldugu bir zaman araligi sectigimiz dusunerek saat 1 bck dan sonra cok da insanin gelmedigi, metronun son duragi olan bir merkeze gittim, cunku termometre sadece orada satiliyordu, evet bitmisti. Gitmisken marketten eksikelri aldim, yogurt sut, sebze meyve fln. 3czaneden ekstra pastil agri kesici termometre aldim. kosa kosa eve geldim, bu arda maskemi (yani kislik poalr yuz koruyucumu) hic yuzumden cikartmadim. Evde bir ameliyat maskesi varmis aslinda keske onu takip gitseymisim, neyse bir sonraki sefere. Geldim evi bir domestosla temizledim tum yuzeyleri kolonya ile sildim, dokundugum tum kapi kollarini isiklari dezenfekte ettim, cunku dun yorgunluktan eve gelip elimiz yuzumu yikayip uyumsutum direk.
Böylece birinci gunu yarinisi temizlik ve alisveris ile bitirdim, geri kalani kolay oldu zaten, whatsapp muhabbetleri, yoga dizi izleme fln gunu bitirdim.

Sali karantina 2. gun KTH den mail geldi, binalara giris yasaklandi universiteler online egitime gecti, 14 gun karantina surem bitince de evden cikmayacagim ve evden calisacagim. bu haber beni biraz rahatlatti cunku 14 gun kendimi insanalrdan ve insanlari kendimden koruduktan sonra korunmasiz bir sekilde ise gitmek istemiyordum. virusun asisi bulunana kadar, yada artik herkes de olana kadar sosyal etkielsimi kesmek istiyorum. ". gun de guzel gecti temizlik yoga instagram, yemek yapma ve hala haber okuma, henuz odaklanamiyorum ders calismaya ama bu yazidan sonra baslicam cunku yapacak cok birsey kalmadi. yani yapcak cok sey varda oncelik bunlarda olmali biraz calsiip icimi rahat ettireyim sonra örguydu resimdi yapicam birseyler. Dunun nasil gectigini cok hatirlamiyorum tum gun whatsaap da iki grup insanla konusuyordum sanirim, arada bir video aramalari ile muhabebt döndu ama genelinde yataktan koltuga ordan sandalyeye dolandim. belki de bir program yapmam daha mantikli olur. cunku gunlerimi bosa harciyorum sanki.

Bugun 3. gun evi duzneli oalrak havalandiriyorum, evde pijamalarimla dolasmiyorum, ve hergun farkli bir temizlik yapiyorum, ilk gun evi silmistim ikinci gun supurdum, bugun yatak yorgani silekleyip havalandirdim. bir saat instagramda yeni dizilerin videolarini izledim.

Evde yeterince cips, kola ve cikolata var bu durum beni rahatlatiyor anlamsiz bir sekilde. cunku istedigim bir seye uzun sue erisemeyecegim dusuncesi beni bunaltiyor ve burda nerdeyse kilitli oldugumu bilmek can sikici. Dun gece mesela saat 8 gibi belcikada karantina ilan edildigi haberi geldi, yani zorunlu olmadikca disari cikmalari yasak. tamma bende karantina uyguluyordum, ama kimsenin zorlamasi olmadan, zorlama ile olunce daha da bir panikeldim. kosarak markete gittim kapanmasina 30 dk vardi ve market bostu, yolda da kismeyi görmedim yani baya guvenli bir alisveristi. evet kosarak gittim ve ne yaptim ? kuru sogan aldim cunku almayi unutmusum. cips kola pizza hamuru pisirme kagidi ve patlican kabak aldim. cunku sebze olarak evde patates ,tatli patates, havuc ve lahana vardi sadece. Sanki karantina buraya basladi ! , neyse sakin kaliyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bok böceğinin hikayesi.

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar