etiklikler

Durup dururken sinirlendim. ne oldugunu anlatayim simdi size.
Benim diyetisyenlik okumus uzaktan bir kuzenim var, kendisi instagra mdiyetisyeni olma yolunda ilerliyor, yani zaten cok yuksek beklentilerimin oldugu bir insan degil. Neyse instagram hikayesinde, parayla tezlerin istatistik analizini yapan bir hesabi paylasip, cok iyi analiz yaptiklarini ödevlerini tezlerini oraya yaptirabileceklerini yazmis.
Dusunebiliyor musunuz? bunu yapan bir universite mezunu !
Ve bahsettigi sey de ufak tefek birsey degil bitirme tezi !
Baya baya tezi baskasina yaptirmaktan bahsediyor ve bunun cok ucuz ve iyi is cikartan bir firma oldugunu söyluyor.
Zaten dedigim gibi beklentimin cok yuksek oldugu bir insan degildi ama , bu da resmen diger ögrencilerin emegini ezmektir. Senin oldugunu iddia ettigin bir yayini baskasina yaptirmaktir. ve tamamen etik disidir.

Universite mezunu olan bir insanin etik degerleri nasil bu kadar yerlerde olabilir anlamak mumkun degil. Simdi o hikayeyi gören bir insan nasil guvenip o diyetisyene gider ki. kim bilir ödevlerini kime kaca yaptirdi ?? Parayla diploma satilan su dönemde niye buna bu kadar sinirlendim bilmiyorum, ama insanlarda biraz utanma olmali !

Intihalin, kopyanin bahanesi olamaz hic bir sekilde.

Yapamiyorsan ögrenirsin !, adi ustunde ögrencisin sen ögrenmek icin ordasin, parasini verip ögrenmissin gibi göstermek icin degil.
Simdi o bitirme tezini okuyan bir hoca diyecek ki aa bak istatistik analizi yapmayide biliyormus, ama oysaki alakasi yok! ve bilen tezini kendi basina tamamlamis emek harcamis bir insanin önune gecmis olacak. Bir de bu insanlar haktan hukuktan dinden bahsetmiyorlarmi gercekten mide bulandirici.

Görmezden gelebilridim, yada takipten cikartabilirdim bu kadar sinirlenmek ve duzeltmeye calismak yerine, ama bu da göz yummak olur. ve bugun buna göz yuman yarin rusvete göz yumar, öbur gun, sadece zendin oldugu icin biri senin önune gecer.

neyse yazdim rahatladim. sadece buraya yazmadim tabii ki, kiza da msj attim bu paylasimin cok yanlis. bence kaldirmalisin, bu etik bir is degil, benim dedigin bir emegi satin alamazsin dedim. ama bakalim anladimi ?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bok böceğinin hikayesi.

zamanın tıktıkları

gossip girl vs küçük sırlar